In oktober stond Way2events in voor de organisatie van de Sappi Royal Challenge. Dit was een fietsevent in Nijmegen. Sappi daagde klanten / drukkerijen uit om deel te nemen aan deze challenge. Iedere klant mocht een team samenstellen van 4 collega's. Degene met de snelste tijd over een parcours van 66km won de challenge, maar ook 10 ton Sappi Royal papier!
De aanloop van het evenement was een mailing naar alle drukkerijen via onze custom website voor dit event (www.sappiroyalchallenge.com). Hier konden alle deelnemers de nodige info bezorgen, ze een trainingsschema geven. Maar dit was vooral een registratie-tool. Ieder team was verplicht zich online te registeren. Zo konden op een zeer snelle en efficiƫnte manier alle gegevens van de deelnemers verzamelen. We hadden zelfs een optie voorzien om een racefiets te huren, inclusief helm. Daarnaast verzamelden we gegevens zoals namen, bedrijfsnaam, en shirt-maat.
Op 13 oktober was het verzamelen geblazen voor Way2events en alle medewerkers van de Sappi Royal Challenge. Het beloofde een spannende dag te worden. Het centrale punt van deze dag was het Sanadome hotel in Nijmegen. Deze locatie kon ons de perfecte locatie geven om de start en finish te voorzien.
Het was voorzien dat de klanten zouden aankomen rond 12u30. We hadden met andere woorden de hele ochtend en voormiddag om alles in gereedheid te brengen voor deze race. Aan het hotel werd een opblaasboog geplaatst met de nodige branding, met dan ook nadarhekken voor en na deze boog om een echte finish zone in te richten. Daarnaast plaatsten we aan het hotel een 'fietsenparking'. Hier konden alle deelnemers hun racefiets en persoonlijke spullen achterlaten, uiteraard onder het waakzame oog van onze security.
Daarna kon men inchecken in het restaurant in het hotel, dat direct aan de start/finish-zone lag. Bij deze check in kreeg iedere deelnemer een bidon, een shirt, 2 fietslampjes, en nog wat leuke gadgets van Sappi in een goodiebag. Na een klein hapje en drankje was het tijd voor de briefing. Deze werd gegeven door Marc Wauters (Ploegleider Lotto Belisol). Hij gaf een introductie tot het parcours, duidde de gevaarlijke punten aan, alsook de bevoorrading.
Na deze briefing was het hoog tijd voor de teams om in actie te schieten. Iedere 2 minuten vertrok een team dat was uitgerust met een GPS tracker. Deze zorgde voor de tijdsregistratie maar ook voor een controle via een live feed op een kaartje.
Halverwege het parcours was er een bevoorrading waar men de drinkbussen kon bijvullen en wat extra proviand meenemen voor de laatste helft van de race.
Terwijl de teams op pad waren om, rond en in Nijmegen konden de Sappi medewerkers en supporters de teams volgen via de live feed op groot scherm! Rond 16u30 was het zover, het eerste team had de finish in zicht! Ondanks de (stort)regen die was beginnen te vallen werd er erg hard gereden door de deelnemers. Maar wie was de snelste?
Eerst was het tijd om terug op te warmen met een warme douche en een aperitiefje. Toen alle teams weer aanwezig waren in het restaurant, was het na een korte speech tijd voor een heerlijke Barbecue. De perfecte afsluiter van een spannend event. Maar wie had er gewonnen? Na het dessert was het zover: de prijsuitreiking.
Marc Wauters had het privilege om de prijzen uit te reiken. Het Rototeam won de challenge met een gemiddelde van +/- 40km/u. Een zeer sterke prestatie en een prachtige winnaar van een geslaagd event!
Iedere deelnemer kreeg +/- 1 maand na het event een fietspompje toegestuurd als aandenken van deze dag. Een handig aandenken wat leuke herinneringen naar boven zal brengen! Ondertussen zijn we al begonnen met de volgende editie in te plannen in 2013! We kijken al weer uit naar een prachtig event in Nijmegen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten